ALGEMENE VOORWAARDEN
INHOUDSOPGAVE:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
ARTIKEL 1 - DEFINITIES
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1 Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand, en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer of door een derde partij (op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer) worden geleverd.
1.2 Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
1.3 Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst aangaat met de ondernemer.
1.4 Dag: kalenderdag.
1.5 Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm worden geproduceerd en geleverd.
1.6 Duurtransactie: een overeenkomst die betrekking heeft op een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
1.7 Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt, waaronder begrepen e-mail.
1.8 Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
1.9 Modelformulier voor herroeping: het formulier dat door de ondernemer ter beschikking wordt gesteld en door de consument kan worden gebruikt wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
1.10 Ondernemer: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die producten en/of (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
1.11 Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meerdere technieken voor communicatie op afstand.
1.12 Techniek voor communicatie op afstand: een middel dat kan worden gebruikt om een overeenkomst op afstand te sluiten, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte aanwezig zijn.
1.13 Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER
2.1 Naam ondernemer: Rik Diensten
2.2 E-mailadres: info@merova.nl
2.3 KvK-nummer: 88794180
2.4 Btw-identificatienummer: NL004651162B62
ARTIKEL 3 - TOEPASSELIJKHEID
3.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op iedere tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen de ondernemer en de consument.
3.2 Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze Algemene Voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer vóór het sluiten van de overeenkomst aangeven waar de voorwaarden kunnen worden ingezien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos zullen worden toegezonden.
3.3 Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid de tekst van deze Algemene Voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld, op een zodanige wijze dat deze eenvoudig kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst worden aangegeven waar de voorwaarden elektronisch kunnen worden ingezien en dat zij op verzoek kosteloos per e-mail of op andere wijze zullen worden toegezonden.
3.4 Indien naast deze Algemene Voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, gelden het tweede en derde lid overeenkomstig. In geval van tegenstrijdigheid kan de consument zich steeds beroepen op de bepaling die voor hem het meest gunstig is.
3.5 Indien één of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. Partijen zullen in dat geval in onderling overleg een nieuwe bepaling vaststellen die de oorspronkelijke bedoeling zoveel mogelijk benadert.
3.6 Situaties die niet in deze Algemene Voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld naar de geest van deze voorwaarden.
3.7 Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden dienen te worden uitgelegd in de geest van deze voorwaarden.
ARTIKEL 4 - HET AANBOD
4.1 Indien een aanbod slechts gedurende een beperkte tijd geldig is, of onder voorwaarden plaatsvindt met opschortende of ontbindende werking, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
4.2 Het aanbod van de ondernemer is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen of aan te passen.
4.3 Het aanbod van de ondernemer bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om de consument in staat te stellen het aanbod goed te beoordelen. Indien de ondernemer gebruikmaakt van afbeeldingen, geven deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
4.4 Afbeeldingen bij producten zijn een zo waarheidsgetrouw mogelijke weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan echter niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.
4.5 Elk aanbod bevat duidelijke informatie over de rechten en verplichtingen die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit omvat in het bijzonder:
-
de prijs, inclusief belastingen;
-
eventuele verzendkosten;
-
de wijze waarop de overeenkomst tot stand komt en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
-
of er kosten worden berekend voor communicatie op afstand, indien deze afwijken van het basistarief van het gebruikte communicatiemiddel;
-
of de overeenkomst na totstandkoming wordt gearchiveerd en, zo ja, op welke wijze deze door de consument kan worden geraadpleegd;
-
de minimale duur van de overeenkomst op afstand, indien sprake is van een duurtransactie;
-
of het herroepingsrecht van toepassing is;
-
de wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst.
ARTIKEL 5 - DE OVEREENKOMST
5.1 De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 5.4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
5.2 Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van deze aanvaarding. Zolang de ontvangst van de aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
5.3 Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer hiervoor passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
5.4 De ondernemer kan, binnen de wettelijke kaders, onderzoeken of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek gegronde redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag gemotiveerd te weigeren of hieraan bijzondere voorwaarden te verbinden.
5.5 De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of de digitale inhoud de volgende informatie, schriftelijk of op een duurzame gegevensdrager, aan de consument verstrekken:
-
het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
-
de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument gebruik kan maken van het herroepingsrecht, of een duidelijke melding indien het herroepingsrecht is uitgesloten;
-
informatie over garanties en de bestaande service na aankoop;
-
de prijs inclusief belastingen van het product, de dienst of de digitale inhoud;
-
de kosten van aflevering, voor zover van toepassing;
-
de wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst;
-
de voorwaarden voor opzegging indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
-
indien van toepassing: het modelformulier voor herroeping.
5.6 In geval van een duurtransactie is het bepaalde in lid 5.5 slechts van toepassing op de eerste levering.
ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT
6.1 Bij levering van producten
-
De consument heeft het recht de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen 14 dagen na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen derde.
-
Indien de bestelling meerdere producten bevat die afzonderlijk worden geleverd, gaat de bedenktijd in op de dag waarop het laatste product is ontvangen.
-
Indien de levering van een product bestaat uit meerdere zendingen of onderdelen, gaat de bedenktijd in op de dag waarop de laatste zending of het laatste onderdeel is ontvangen.
-
Indien sprake is van een overeenkomst voor regelmatige levering gedurende een bepaalde periode, gaat de bedenktijd in op de dag waarop het eerste product is ontvangen.
6.2 Bij levering van diensten en digitale inhoud
-
In het geval van diensten of digitale inhoud die niet op een materiële drager worden geleverd, kan de consument de overeenkomst binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst zonder opgave van redenen ontbinden.
6.3 Verlengde bedenktijd
-
Indien de ondernemer de consument niet heeft voorzien van de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping, loopt de bedenktijd af 12 maanden na het einde van de oorspronkelijke bedenktijd.
-
Indien de ondernemer de in het vorige lid bedoelde informatie alsnog binnen deze periode verstrekt, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
6.4 Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
-
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
-
Het product mag slechts in die mate worden uitgepakt of gebruikt als nodig is om de aard, kenmerken en werking vast te stellen.
-
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
6.5 Uitoefening van het herroepingsrecht
-
Wanneer de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, dient hij dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product kenbaar te maken aan de ondernemer, bij voorkeur via het modelformulier voor herroeping.
-
Na deze melding dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen.
-
De consument dient te bewijzen dat de retourzending tijdig is verzonden, bijvoorbeeld door middel van een verzendbewijs.
6.6 Uitzonderingen
Het herroepingsrecht geldt niet voor:
-
Producten die om redenen van hygiëne niet geretourneerd kunnen worden, indien de verzegeling na levering is verbroken (bijvoorbeeld ondergoed, bikini’s, cosmetica, haar- en schoonheidsproducten).
-
Producten die door de consument zelf zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt.
ARTIKEL 7 – KOSTEN UITOEFENING HERROEPINGSRECHT
7.1 Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen uitsluitend de kosten van de retourzending voor zijn rekening.
7.2 De ondernemer zal het volledige aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroeping, terugbetalen op dezelfde wijze als de consument heeft betaald. De ondernemer mag wachten met terugbetalen totdat het product is ontvangen, of totdat de consument heeft aangetoond dat het product is teruggezonden, afhankelijk van welk moment eerder valt.
7.3 Eventuele waardevermindering van het product die ontstaat doordat de consument het product op een onzorgvuldige manier heeft gebruikt, komt voor rekening van de consument. Dit geldt niet indien de ondernemer de consument voorafgaand aan de koop niet volledig heeft geïnformeerd over het herroepingsrecht, zoals wettelijk verplicht.
ARTIKEL 8 – UITSLUITING VAN HET HERROEPINGSRECHT
8.1 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, of uiterlijk vóór het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
8.2 Uitsluiting is alleen mogelijk voor de onderstaande producten:
-
producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument (maatwerk);
-
producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
-
producten die snel kunnen bederven of verouderen;
-
producten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
-
losse kranten en tijdschriften;
-
audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling door de consument is verbroken;
-
hygiëneproducten waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
Voorbeelden hiervan zijn (niet limitatief): ondergoed, bikini’s, make-up, haarstylingproducten en schoonheidsproducten.
8.3 Uitsluiting is daarnaast mogelijk voor de volgende diensten:
-
diensten met betrekking tot logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding die moeten worden verricht op een bepaalde datum of gedurende een bepaalde periode;
-
diensten waarvan de uitvoering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen vóór afloop van de bedenktijd;
-
diensten betreffende weddenschappen en loterijen.
ARTIKEL 9 - PRIJS
9.1 Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens wijzigingen als gevolg van aanpassingen in btw-tarieven.
9.2 In afwijking van lid 9.1 kan de ondernemer producten of diensten aanbieden waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat vermelde prijzen richtprijzen kunnen zijn, worden duidelijk in het aanbod vermeld.
9.3 Prijsverhogingen binnen drie maanden na totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
9.4 Prijsverhogingen vanaf drie maanden na totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit uitdrukkelijk bij het sluiten van de overeenkomst heeft bedongen.
9.5 De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn altijd inclusief btw.
9.6 Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van dergelijke fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- of zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
9.7 Bijzondere of bijkomende kosten, zoals inklaringskosten en/of invoerrechten, zijn niet in de prijs inbegrepen en komen volledig voor rekening van de consument.
ARTIKEL 10 – GARANTIE EN CONFORMITEIT
10.1 De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid, en de op de datum van totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen, staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
10.2 Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte aanvullende garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden. Onder “aanvullende garantie” wordt verstaan: iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe hij wettelijk verplicht is in geval van tekortschieten in de nakoming van de overeenkomst.
10.3 Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. Terugzending dient te geschieden in de originele verpakking en in onbeschadigde staat.
10.4 De garantie geldt niet indien:
-
de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt, of dit door derden heeft laten doen;
-
de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld, onzorgvuldig zijn behandeld of in strijd met de aanwijzingen van de ondernemer of de verpakking zijn gebruikt;
-
de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van overheidsvoorschriften met betrekking tot de aard of kwaliteit van de gebruikte materialen.
10.5 Het is om hygiënische redenen niet mogelijk bepaalde producten te retourneren. Hieronder vallen onder meer (niet limitatief): ondergoed, bikini’s, make-up, haarstylingproducten en schoonheidsproducten.
ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING
11.1 De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en uitvoeren van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
11.2 Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
11.3 Met inachtneming van lid 11.4 zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed uitvoeren, doch uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij met de consument een langere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen na het plaatsen van de bestelling bericht. In dat geval heeft de consument het recht de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op schadevergoeding.
11.4 Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
11.5 In geval van ontbinding conform lid 11.3 zal de ondernemer het door de consument betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
11.6 Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij levering wordt op duidelijke en begrijpelijke wijze gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Voor vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn in dat geval voor rekening van de ondernemer.
11.7 Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
11.1 De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en uitvoeren van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
11.2 Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
11.3 Met inachtneming van lid 11.4 zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed uitvoeren, doch uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij met de consument een langere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen na het plaatsen van de bestelling bericht. In dat geval heeft de consument het recht de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op schadevergoeding.
11.4 Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
11.5 In geval van ontbinding conform lid 11.3 zal de ondernemer het door de consument betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
11.6 Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij levering wordt op duidelijke en begrijpelijke wijze gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Voor vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn in dat geval voor rekening van de ondernemer.
11.7 Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
ARTIKEL 12 - DUURTRANSACTIES: DUUR, OPZEGGING EN VERLENGING
12.1 Opzegging
-
De consument kan een overeenkomst voor onbepaalde tijd die strekt tot het geregeld afleveren van producten (waaronder elektriciteit) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van maximaal één maand.
-
De consument kan een overeenkomst voor bepaalde tijd die strekt tot het geregeld afleveren van producten (waaronder elektriciteit) of diensten, te allen tijde opzeggen tegen het einde van de bepaalde looptijd, met inachtneming van een opzegtermijn van maximaal één maand.
-
Bij de in bovenstaande leden genoemde overeenkomsten geldt dat de consument:
-
te allen tijde mag opzeggen en niet beperkt wordt tot een specifiek moment of periode;
-
kan opzeggen op dezelfde wijze als waarop de overeenkomst is aangegaan;
-
altijd kan opzeggen met dezelfde opzegtermijn als die welke de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
-
12.2 Verlenging
-
Een overeenkomst voor bepaalde tijd die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
-
In afwijking hiervan mag een overeenkomst voor bepaalde tijd die strekt tot het geregeld afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen of tijdschriften wel stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, mits de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.
-
Een overeenkomst voor bepaalde tijd die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten mag stilzwijgend worden verlengd voor onbepaalde duur, mits de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand. Bij een overeenkomst voor de regelmatige, maar minder dan maandelijkse, aflevering van dag-, nieuws- en weekbladen of tijdschriften geldt een maximale opzegtermijn van drie maanden.
-
Een overeenkomst voor bepaalde tijd die strekt tot het geregeld afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen of tijdschriften ter kennismaking (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend verlengd en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
12.3 Duur
-
Indien een overeenkomst een looptijd heeft van meer dan één jaar, kan de consument na één jaar de overeenkomst te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand, tenzij redelijkheid en billijkheid zich verzetten tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen looptijd.
ARTIKEL 13 - BETALING
13.1 Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn zoals bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst gaat deze termijn in op het moment dat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
13.2 De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
13.3 In geval van wanbetaling door de consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
13.4 De consument kan de betaling verrichten via de volgende betaalmethoden:
-
iDEAL
-
Bancontact
-
Klarna
-
KBC/CBC
-
Belfius Direct Net
-
Creditcard (AMEX, Mastercard, Maestro en Visa)
ARTIKEL 14 - KLACHTENREGELING
14.1 De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt klachten overeenkomstig deze procedure.
14.2 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument het gebrek heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
14.3 Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Indien een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, ontvangt de consument binnen deze termijn een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer een uitvoeriger antwoord kan worden verwacht.
14.4 Indien een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
ARTIKEL 15 - GESCHILLEN
15.1 Op alle overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
ARTIKEL 16 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN
16.1 Aanvullende of van deze Algemene Voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn.
16.2 Dergelijke bepalingen dienen schriftelijk te worden vastgelegd, of op een zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
MODELFORUMULIER VOOR HERROEPING
(Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
Aan:
Naam bedrijf
Adres
Postcode en plaats
E-mailadres
Telefoonnummer
Hierbij deel/de(e)l ik/wij() u mede dat ik/wij() onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen / levering van de volgende dienst() herroep/herroepen():
-
Besteld op (DD-MM-YYYY):
-
Bestelnummer:
-
Ontvangen op (DD-MM-YYYY):
-
Naam/Namen consument(en):
-
Adres consument(en):
-
IBAN Rekeningnummer:
-
Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend):
-
Datum (DD-MM-YYYY):
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.